Jak reklamować uczelnie ekonomiczne?

Jak reklamować uczelnie ekonomiczne?

Wydawać by się mogło, że to w gestii studentów jest odnalezienie informacji o danej uczelni i przysłowiowe bicie się o miejsce na niej. Te czasy jednak minęły. Aktualnie uczelnie wyższe muszą wykazać się sporą pomysłowością w walce o zainteresowanie uczniów. Bój o kandydata nie jest prostym zadaniem. Jakie są najlepsze metody na reklamowanie uczelni? Czy uczelnie ekonomiczne powinny promować się w szczególny sposób? Serdecznie zapraszamy do przeczytania artykułu!

Czy uczelnie naprawdę muszą się reklamować?

Niestety, wszystkie placówki edukacyjne zmagają się z panującym niżem demograficznym. Dla wielu z nich oznacza to finansowe kłopoty, konieczność redukcji kadr, a w najgorszym wypadku zamknięcie. Z danych publikowanych przez samo rzez Ministerstwo Nauki można się dowiedzieć, że w latach 2008–2013 wykreślono z rejestru aż 31 uczelni niepublicznych. Dodatkowe kilkanaście zostało skonsolidowane. Szacuje się również, że do 2023 roku liczba studentów spadnie z obecnych 1,55 milionów do 1,25 milionów. Co ciekawe, w szczytowym 2008 roku liczba ta sięgała zawrotnych 2 milionów. Nie ulega więc wątpliwości, że uczelnie mają przed sobą bardzo ciężki okres. Każdy student jest na wagę złota, a prowadzenie działań marketingowych to podstawa. Jednak warto robić to z głową i wykorzystywać nie tylko stosowane od lat, tradycyjne metody reklamy. To właśnie oryginalność i bardziej atrakcyjne metody przyciągają największą ilość maturzystów.

Nowoczesne działania marketingowe – czyli jakie?

Nie da się ukryć, że młode pokolenie spędza wyjątkowo dużo czasu w sieci. Dostęp do Internetu i stałe korzystanie ze smartfonów to dla nich codzienność. Warto to wykorzystać i pójść z duchem czasu, by zaakcentować swoją obecność. Dobrze skrojona i przyciągająca wzrok strona internetowa to w XXI wieku nie tylko norma, ale po prostu konieczność. Dobrym pomysłem jest również prowadzenie profilów w najpopularniejszych mediach społecznościowych jak Facebook, Instagram, Twitter czy nawet YouTube. Należy jednak pamiętać, że social media mają swój specyficzny sposób komunikacji i wykorzystują raczej luźny, potoczny język. Tylko dostosowując się do tej normy, można prowadzić skuteczne działania promocyjne i naprawdę widzieć ich efekty. Istotna jest też regularność. Tylko profile prowadzone systematycznie są w stanie zgromadzić sporą i do tego zaangażowaną społeczność.

Jaki sposób promocji jest najlepszy dla uczelni ekonomicznych?

Każdy rodzaj uczelni trafia do trochę innej grupy docelowej. Przede wszystkim warto na spokojnie ustalić, jaka to grupa i gdzie najłatwiej będzie znaleźć osoby należące do jej grona. Warto pojawiać się z wizytami w szkołach średnich, które prowadzą klasy o profilu ekonomicznym czy matematycznym. Miejscem, w którym bez wątpienia spotkamy maturzystów zainteresowanych ofertą uczelni, są targi edukacyjne. Dobrym pomysłem będzie zorganizowanie czegoś więcej niż tylko straganu z ulotkami i paroma gadżetami. Może być to prezentacja lub prelekcja aktualnych studentów czy też absolwentów. Ciekawą metodą będzie przygotowanie panelu dyskusyjnego i zaangażowanie jak największej ilości osób odwiedzających tego typu targi. Bez wątpienia, najważniejsza jest kreatywność. To właśnie dzięki niej zostanie się zapamiętanym i wyróżni wśród wszystkich pozostałych uczelni.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *