Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi to niepubliczna uczelnia, która powstała w 1993r. Uczelnia posiada 6 wydziałów: artystyczny, humanistyczny, pedagogiki i psychologii, prawa i administracji, ekonomii i zarządzania oraz techniki i informatyki. W ciągu 27 lat istnienia otwarto filie w: Jaśle, Trzciance, Warszawie, Wodzisławiu Śląskim i Świdnicy. Poniżej prezentujemy specjalności z zakresu marketingu i PR.
Studia I stopnia – Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kierunek ten posiada trzy specjalności. To: Dziennikarz – twórca mediów interaktywnych, Dziennikarz prasy, radia, TV i portali internetowych oraz Media firmowe i komunikacja wizerunkowa. Niezależnie od wybranej specjalności, studia przygotowują do pracy od strony maksymalnie praktycznej. W trakcie nauki student realizuje wiele projektów dziennikarskich, PR i wizerunkowych, które można później wykorzystać w swoim portfolio. Duży nacisk kładzie się na kształcenie umiejętności budowania wizerunku. W specjalnościach dziennikarskich prowadzona jest też nauka obsługi kamery i montażu materiałów audio i wideo. Ważne jest też pisanie tekstów publicystycznych, informacyjnych i promocyjnych. Ukończenie studiów ułatwia znalezienie pracy w: mediach tradycyjnych i internetowych, biurach prasowych, agencjach reklamowych czy wydziałach promocji instytucji publicznych.
Studia podyplomowe – E-marketing
Jest to nowy kierunek studiów. Nauka trwa tutaj dwa semestry. Celem studiów jest nabycie przekrojowej wiedzy i umiejętności z zakresu e-marketingu i sprzedaży w Internecie. Studia są adresowane do osób, które planują pracę promocyjną i sprzedażową w Internecie, bądź już tam pracują, a chcą podnieść swoje umiejętności. Ważne jest też kładzenie dużego nacisku na kształcenie praktycznych umiejętności z zakresu: digital marketingu, reklamy wideo, mobile marketingu, SEM i SEO, email marketingu, social media i content marketingu, E-commerce i prawa w Internecie.
Studia podyplomowe – Komunikacja wizualna i projektowanie graficzne w mediach
Celem studiów jest poszerzenie umiejętności z obszaru tworzenia komunikatów wizualnych, promocji czy tworzenia reklam. Nauka trwa dwa semestry. Kierunek polecany jest szczególnie webmasterom, czy absolwentom filologii polskiej, odpowiedzialnym za kreowanie wizerunku firm. W ciągu studiów kształci się takie umiejętności jak: przygotowanie koncepcji wizualnej strony internetowej, praca w programach graficznych, montaż materiałów audio i wideo czy działania w komunikacji wizualnej. Po ukończeniu studiów, absolwent będzie umiał publikować wiele różnych rodzajów treści medialnych.
Studia podyplomowe – Kreatywny menedżer kultury
Jest to kolejny nowy kierunek studiów. Ich celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania instytucjami kultury i pozyskiwania dla nich środków materialnych. Nauka trwa dwa semestry. Kierunek adresuje się do szerokiego grona osób związanego z pracą w branży kultury. W ciągu nauki studenci kształcą wiele umiejętności, a niektóre z nich to: umiejętności interpersonalne menedżera, negocjacje, trening twórczego myślenia, marketing w kulturze, źródła finansowania kultury czy prawo finansowe.