Charakterystyka studiów marketingowych

Charakterystyka studiów marketingowych

Marketing to branża przyszłości rozwija się w bardzo szybkim tempie. Tworzą się nowe kierunki, gałęzie marketingowe, niektóre różniące się od siebie znacznie. Z tego właśnie powodu jest ciągłe zapotrzebowanie na specjalistów z tej branży. Absolwent kierunku marketingowego nie powinien mieć kłopotu ze znalezieniem pracy po, a nawet w trakcie studiów. Co ciekawe, potrzebni są również specjaliści z kierunków pokrewnych – np. analitycy rynkowi. Takich pracowników szukają agencje marketingowe, instytuty badań konsumenckich, jednostki samorządowe, a także prywatne przedsiębiorstwa.

studia marketingowe

Uczelnie wyższe chcąc być na bieżąco, rozwijają kierunki marketingowe i umożliwiają pogodzenia nauki z praktyką, co jest niezwykle cenne z punktu widzenia przyszłej pracy. Marketing można studiować w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym, w ramach studiów licencjackich i magisterskich.

Uczelnie

Na jakich uczelniach najlepiej studiować? Najbardziej popularne uczelnie prowadzące ten kierunek to Warszawska Szkoła Główna Handlowa, Uniwersytet Ekonomiczny W Krakowie, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Łódzki i Bydgoska Szkoła Wyższa, Uniwersytet Śląski w Katowicach czy Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna.
Wszystkie te uczelnie są renomowane, dbające o poziom nauczania i z dobrym zapleczem pedagogicznym. Studenci często więc podejmują decyzję kierując się lokalizacją oraz opiniami innych studentów o poziomie nauczania. Często również wybierają tę uczelnię, która prowadzi kierunek najbardziej ich interesujący.

Zakres studiów, przedmioty

Uczelnie wyższe, dbając o swój prestiż starają się sprostać zapotrzebowaniu rynku i rozwijają swoje kierunki marketingowe. Tematyka przedmiotów to już nie tylko „marketing i reklama”. To też „nowe media”, „branding”, „etyka reklamy”, „psychologia reklamy”, „obsługa klienta”, „design w biznesie”, „budowanie relacji z nabywcami” i wiele innych.

marketing

Absolwent posiądzie umiejętność przygotowywania i realizacji planów marketingowych i PR. Nauczy się też stosować narzędzie marketingowe, w tym internetowe, analizować wizerunek przedsiębiorstwa i działać na korzyść poprawy wizerunku. Nabędzie umiejętność kreowania marki produktu, planowania kampanii marketingowej, analizowania danych i pisania raportów. Nauczy się sposobów komunikacji pomiędzy biznesem a uczestnikami rynku, technik autoprezentacji, rozwinie kreatywne myślenie, działania.
Dla przedsiębiorców i dyrektorów jest również kierunek „Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem”. Pozwala  on zająć się osobiście marketingiem firmy, co również jest szeroko praktykowane na naszym rynku.

Uczelnie kładą nacisk na użyteczną stronę nauczania, starają się nadążać za bieżącymi trendami. Umożliwiają studentom praktyczne nauczenie, organizując praktyki studenckie w przedsiębiorstwach. Sięgają po nowoczesne sposoby dydaktyczne, zatrudniają osobistości ze świata biznesu i mediów – wszystko po to, żeby podnieść poziom nauczania i być bliżej tego, co się dzieje na rynku pracy. To wszystko przekłada się na dobre współczynniki zatrudnienia absolwentów kierunków marketingowych.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *