Studia marketingowe cieszą się dużą popularnością, wśród maturzystów. Jednak czy faktycznie warto inwestować w studia marketingowe? Oczywiście na to pytanie nie ma jednej poprawnej odpowiedzi, ponieważ jedna osoba uzna, że jest to bardzo dobre rozwiązanie natomiast druga stwierdzi, że studia z marketingu wcale nie są wymagane i zdecydowanie lepiej odbierane jest doświadczenie i umiejętności. Prawdopodobnie jedna i druga z nich będzie miała nieco racji, ponieważ branża marketingowa jest dosyć charakterystyczną branżą i nie da się jej jednoznacznie określić. Marketing jest dla jednych wielkim marzeniem i wizją swojej przyszłości inni natomiast uważają, że zawód ten jest mało praktyczny, który na pewno nie da poczucia stabilizacji. Jak to więc wygląda? Czy warto inwestować w studia marketingowe?
Czy warto inwestować w studia marketingowe?
Zastanówmy się chwilę czy warto inwestować w studia marketingowe. Aby móc odpowiedzieć na to pytanie trzeba zastanowić się chwilę co tak naprawdę w tej branży jest wymagane czy będzie to dyplom czy może doświadczenie i umiejętności. Bycie absolwentem studiów marketingowych to na pewno duży plus dla kandydata, który ubiega się o stanowisko w marketingu należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że na pewno nie jest to równoznaczne z sukcesem zawodowym.
Branża marketingowa wymaga od potencjalnego pracownika przede wszystkim umiejętności i doświadczenia, dlatego też im wcześniej zostanie ono zdobyte tym lepiej. To właśnie dlatego chcąc w przyszłości zdobyć pracę właśnie w tym zawodzie warto zacząć pracować nad swoim CV już w trakcie studiów. Często ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, że praca w marketingu jest trudną pracą, która wymaga szerokiej wiedzy na bardzo wielu płaszczyznach, co więcej introwertycy będą mieli problem, aby odnaleźć się w tym zawodzie, ponieważ marketing to przede wszystkim praca w zespole.
Kolejno umiejętność wykonywania kilku rzeczy naraz również będzie dużym atutem, ponieważ bardzo często kilka projektów wykonywanych jest w jednym czasie. Jak doskonale wiemy marketing jest też bardzo kreatywnym zawodem, dlatego wymaga od pracownika wielu pomysłów, tak aby było możliwe dopasowanie idealnego rozwiązania do potrzeb klienta. Czy warto więc inwestować w studia marketingowe? Tak jak zostało to wspomniane na pewno będzie to duży atut, który warto połączyć ze zdobywaniem doświadczenia. Dlatego lepszym rozwiązaniem będzie tutaj inwestycja w studia zaoczne aniżeli dzienne.
Ile kosztują studia marketingowe?
Skoro odpowiedź na pytanie czy warto inwestować w studia marketingowe została udzielona, warto teraz zastanowić się, ile takie studia kosztują. Studia marketingowe mogą mieć bardzo różny koszt. Będzie zależało to od kilku czynników takich jak na przykład: uczelnia, tryb w jakim będą podejmowane studia, czyli dzienny bądź stacjonarny oraz to czy będzie to uczelnia prywatna czy też państwowa. Studia takie można podjąć na uczelni państwowej w trybie stacjonarnym, wówczas będą one darmowe natomiast już w trybie zaocznym będą płatne.
Można się tutaj oprzeć na jednym z cenników uczelni prywatnej, w takim wypadku za studia w trybie niestacjonarnym czesne na pierwszym roku studiów będzie wynosiło 480 zł za 12 miesięcy, na 2 roku dokładnie tyle samo, natomiast na 3 będzie to 560 zł podzielone na 10 lat. Tryb stacjonarny będzie wyglądał dokładnie tak samo. Raty można zmniejszyć też z 12 na 10 lub nawet i 2. Ceny te jednak są tylko orientacyjne, ponieważ podane są dla jednej z prywatnych uczelni wyższych. Każda inna stawki te może mieć zupełnie inne.
Czy praca w marketingu jest pracą stabilną?
To tak naprawdę będzie zależało od firmy i od tego jaką umowę zdecyduje się ona podpisać ze swoim pracownikiem. Niektóre agencje podpisują umowy o pracę, które są zdecydowanie bardziej stabilne niż te tymczasowe. Rotacja w branży marketingowej jest dosyć duża, a pracownicy często decydują się na zmianę miejsca zatrudnienia. Dzieje się tak głównie dlatego, że są oni ciekawi nowych rzeczy i chcą spróbować czegoś nowego. Warto również wiedzieć, że praca w marketingu to zazwyczaj praca w nietypowych godzinach, często również w weekendy. Odpowiadając więc na pytanie czy jest to praca stabilna bardziej skłaniałabym się do udzielenia odpowiedzi – niekoniecznie, dlatego też raczej nie sprawdzi się dla osób, które oczekuję dużej stabilności.