Idealny profil studenta marketingu i reklamy

Idealny profil studenta marketingu i reklamy

Student idealny? Czy taki istnieje? Wykładowcy mają wątpliwości, ale studenci są pewni, że chodzi o każdego z nich. Oczywiście i jedni i drudzy mają rację.

Jakie cechy powinien posiadać idealny student? Być na wszystkich wykładach, nawet tych, z których nie ma zaliczenia, zdawać wszystko w pierwszych terminach? Myślę, że chodzi nie do końca o to. Idealny student to taki, który świadomie wybrał kierunek studiów i lubi to, co robi, interesuje go tematyka jego studiów. Jest w stanie samodzielnie poszerzać swoją wiedzę, lubi dyskutować na ten temat.

Cechy ogólne

Student marketingu to powinien być człowiek, który jest duszą towarzystwa. Lubi otaczać się znajomymi i oni chętnie go słuchają. Nie może być nieśmiały, musi lubić być w centrum uwagi. Nieodzowne jest, żeby miał dobre pomysły, był osobą myślącą poza schematami, kojarzącą fakty, wyczuloną na zjawiska społeczne. Musi czuć „skąd wieje wiatr”, takie przewidywanie trendów, to jest coś, czego nie można się nauczyć. Taki rodzaj intuicji ma się wrodzony.

studentka marketingu

Do tego należy, żeby śledził na bieżąco nowinki ze świata techniki, reklamy, Internetu, social mediów. I to z wielu branż, bo nigdy nie wiadomo, w której branży przyjdzie mu pracować. Marketingowiec musi być elastyczny. Przyda się również zmysł analityczny, bo w marketingu trzeba umieć przysiąść i napisać raport, przyjrzeć się wynikom kampanii, ocenić jej skutki. To połączenie różnych cech, które są ze sobą pozornie niezwiązane.

Komunikatywność – czy na pewno?

Jeśli chodzi o komunikatywność i tak zwane lekkie pióro, które często są pożądane jako cechy specjalisty od reklamy, to tutaj należy uważać. Oczywiście, taka osoba musi być biegła w komunikacji, ale nie trzeba tego mylić z gadulstwem i krasomówczością. Reklama to konkret. Slogan musi być krótki, ale trafiać w sedno. Często, żeby zainteresować odbiorcę, mamy kilka sekund. Tu nie ma miejsca na pomyłki.

uczelnia

Co jeszcze?

Student marketingu powinien również być pracowity. Nauczy go to poważnego podejścia do zawodu, bo przecież nieraz zdarzy się, że nad jakimś projektem będzie musiał popracować kilka nocy.
Musi być spostrzegawczy, bo trzeba śledzić na bieżąco działania konkurencji, reagować na potrzeby rynku.

Dynamizm w działaniu, zdecydowanie, odwaga – te cechy również się przydadzą. Często trzeba będzie postawić wszystko na jedną kartę, zawalczyć o swoją wizję. W reklamie nie zawsze wiadomo z góry, co przyniesie skutek.

I chyba najważniejsze – dar przekonywania. Jeśli sam w coś nie wierzysz, nie nakłonisz do tego innych, więc musisz być pewnych swoich decyzji, ale też musisz potrafić przedstawić je tak, jakby to była jedyna sensowna opcja.Słowem – student marketingu i reklamy, to taka osoba, która jest w stanie sprzedać powietrze zawinięte w elegancji papier za duże pieniądze. A kupujący uzna, że zrobił interes życia.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

One comment on “Idealny profil studenta marketingu i reklamy”

  1. Ja po roku rzuciłem polonistykę i zacząłem studia na marketingu i zarządzaniu. Dzisiaj po licencjacie mam fajną pracę i znajomi co uczą polskiego mi zazdroszczą

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *