Wiele młodych osób zastanawia się czy iść na studia czy też nie, a jeśli już podjęli decyzje, że tak, to tym razem pojawia się pytanie na jakie. Dużą popularnością cieszy się marketing, ale czy warto go studiować. Ile kosztują studia marketingowe? Zadawanie sobie tych pytań ma sens w momencie, kiedy dopiero podejmowana jest decyzja o pójściu na studia, w momencie ich zakończenia warto zadać sobie pytanie jakie umiejętności zostały przyswojone i w jaki sposób można je wykorzystać na rynku pracy. Czy warto studiować marketing i ile kosztują studia marketingowe?
Czy warto iść na studia marketingowe?
Zarówno marketing jak i zarządzanie to takie kierunki, które można rozpocząć na praktycznie każdej uczelni w Polsce. Jak informują uczelnie wyższe absolwent tych kierunków powinien posiadać wiedzę i teoretyczną, i praktyczną z zakresu nauk o zarządzaniu i o naukach pokrewnych. Według tego co podają uczelnie absolwent posiada umiejętność analizy, potrafi oceniać zjawiska i procesy zarządzania i jest przygotowany do podjęcia pracy na specjalistycznych stanowiskach oraz do podjęcia studiów trzeciego stopnia.
Jednak jak się później okazuje zwykle wiedza ta jest bardzo ogólna, oczywiście ona może przydać się w dalszej pracy, natomiast osoba taka wymaga mimo wszystko zdobycia doświadczenia i praktyki. Właśnie dlatego studia te będą miały sens w sytuacji, gdy studiowaniu będzie towarzyszyło rozwijanie się w danym obszarze. W tym celu świetne sprawdzą się staże lub praktyki, na które chętnie przyjmowani są właśnie studenci. Dzięki nim może być zdecydowanie łatwiej znaleźć pracę w przyszłości.
Kto ma większe szanse na znalezienie pracy osoba z doświadczeniem czy ta po studiach?
W sytuacji, kiedy osoba wie, że praca w marketingu jest dla niej i to właśnie to chce ona robić w przyszłości wówczas studia marketingowe będą dobrym rozwiązaniem, trzeba jednak wiedzieć, że skończenie studiów nie jest jeszcze gwarancją na znalezienie pracy. Kiedyś może i tak było. To od studiów zależało wynagrodzenie, stanowisko i tak dalej. Obecnie czasy te już bezpowrotnie minęły, wykształcenie wyższe ma duża część społeczeństwa i nie jest to już, aż tak wymagane. Można tutaj wziąć pod uwagę fakt, że gdy do firmy przyjdą dwie osoby, jedna po studiach i bez doświadczenia, a druga bez studiów, jednak z dużą ilością wiedzy, umiejętności i doświadczenia to jednak, prawdopodobnie to właśnie ona zdobędzie prace.
Najlepszym rozwiązaniem jest więc połączenie studiów z pracą i zdobywaniem doświadczenia. To zadanie jest bardzo trudne i wymaga dużego poświęcenia, jednak może ono przynieść najwięcej korzyści. Najgorszym rozwiązaniem będzie, pójście na studia tylko po to by studiować lub dlatego, że osoby z bliskiego otoczenia się na coś takiego zdecydowały. Będzie to zarówno strata czasu, energii i pieniędzy. Właśnie odpowiedzmy teraz na pytanie, ile kosztują studia marketingowe?
Ile kosztują studia marketingowe?
To ile kosztują studia marketingowe, zależy od wielu czynników, na przykład uczelni, trybu w jakim będą podejmowane studia, czyli dzienny lub stacjonarny, czy będzie to uczelnia prywatna czy państwowa. Oczywiście, można podjąć studia na uczelni państwowej w trybie stacjonarnym wówczas będą one za darmo, natomiast już w trybie zaocznym będą płatne. Opierając się na cenniku podanym na jednej z uczelni prywatnych za studia marketingowe w trybie niestacjonarnym czesne na pierwszym roku wynosi 480 zł x 12, na drugim tyle samo, natomiast na trzecim 560 zł x 10 rat.
W trybie stacjonarnym natomiast wygląda to dokładnie tak samo. Oczywiście można tam też zmniejszyć liczbę rat do 10 lub nawet i 2. Trzeba pamiętać, że to ceny podane dla pierwszego stopnia i tylko dla jednej uczelni. Na innych uczelniach wyższych może wyglądać to zupełnie inaczej, dlatego by odpowiedzieć sobie na pytanie, ile kosztują studia marketingowe? Trzeba dokładnie sprawdzić uczelnie, na którą dana osoba się wybiera i ceny jakie ona podaje. Studia marketingowe to bardzo ciekawy kierunek, trzeba jednak wiedzieć, że praca w marketingu do najłatwiejszych nie należy.