Skuteczny marketing dla wyższych uczelni

Skuteczny marketing dla wyższych uczelni

Wydawać by się mogło, że wyższa uczelnia nie ma wiele wspólnego z marketingiem. Jednak powstaje coraz więcej nowych, prywatnych uczelni, które mają dobry program nauczania, a także okres poprzedzający rekrutacje na kierunek studiów. Właściwa rekrutacja to moment, którego uczelnia nie może przegapić, ponieważ kolejna szansa na pozyskanie studentów trafi się za rok. Jak wobec tego promują się uniwersytety, czy szkoły techniczne?

Reklama w wyszukiwarce Google – pozycjonowanie SEO

Teraz, jak nigdy wcześniej przyszli studenci poszukują informacji o wyższych uczelniach głównie za pośrednictwem sieci, a w szczególności wyszukiwarki Google. Pierwszym więc działaniem właściwym dla uczelni, jest zainwestowanie w SEO marketing, a konkretnie w pozycjonowanie SEO.

W zależności od tego, czy dana szkoła wyższa zalicza się do tych znanych lokalnie, czy w całym kraju, warto podjąć decyzję, czy lepsza będzie promocja w regionie, czy na obszarze całej Polski. Przydaje się więc analiza kierunków, które proponuje uczelnia. Także to, czy wśród obecnych studentów jest wielu z innych miast, niż to, w jakim znajduje się dana szkoła wyższa. Jeżeli pojawiają się na uczelni nowe kierunki, które są skierowane do osób również z innych regionów, na przykład związane z rolnictwem, warto zdecydować się na promocję ogólnokrajową SEO.

Content marketing na oficjalnej stronie wyższej uczelni

Z wyszukiwarki przyszli studenci kierują się na oficjalną stronę uczelni. Dlatego oprócz dobrej nawigacji, powinna zachęcać do złożenia dokumentów na określonym kierunku. Najlepszy efekt daje więc content marketing, który jest przeplatany zdjęciami, czy filmami. Należy dobrać właściwe treści i przekaz, który wyrazi to, co dana uczelnia zaoferuje swoim przyszłym studentom. Im lepiej taka strategia marketingowa zostanie przeprowadzona, tym większa szansa, że potencjalny zainteresowany poważnie zastanowi się nad tokiem nauczania w danej szkole wyższej.

Messenger marketing – idealna forma komunikowania się między młodymi ludźmi

Młodzi ludzie mający stały dostęp do sieci, nie mogą rozstać się z komunikatorami. Zatem prowadzenie promocji uczelni za pomocą takich narzędzi jak Messenger na portalu społecznościowym, to trafiony pomysł. Dzięki niemu można w przystępny i prosty sposób przedstawić walory uczelni,  nie przeładowując młodych ludzi nadmierną treścią, ponieważ i tak większości nie zapamiętają. W ten sposób przyszli studenci otrzymują odpowiedzi na najbardziej nurtujące ich pytania. Pozwala to łatwiej podjąć decyzję, czy dana uczelnia jest dobra, jeśli chodzi o program nauczania. Potencjalni studenci mogą również odpowiedzieć sobie na pytanie, czy uczelnia jest dobra dla nich ze względu oczekiwania i zainteresowania.

Reklama interaktywna – konkursy zachęcające do działania

Uczelnie wyższe starają się coraz częściej wychodzić w marketingu poza szablon tradycyjnie prowadzonych strategii, dlatego inwestują w reklamę interaktywną. Może ona mieć postać banera reklamowego, który będzie się wyświetlać w miejscach często odwiedzanych przez osoby, które chciałyby podjąć naukę na wyższej uczelni. Innym przykładem są konkursy, które angażują młodych ludzi do rozwiązywania różnych zagadek, a także zachęcają do zabawy. Taka luźna forma komunikacji z młodymi ludźmi bywa bardzo skuteczna.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *