Marketing jest jednym z popularniejszych kierunków oferowanych przez uczelnie wyższe. Coraz więcej osób decyduje na studia marketingowe online, do czego przyczyniła się pandemia COVID-19. Czy warto pobierać naukę przez Internet i czy jakość nabywanej w ten sposób wiedzy będzie taka sama jak w przypadku studiów stacjonarnych? Postaramy się rzucić nieco więcej światła na tę kwestię.
Edukacja w sieci. Czy warto?
Pandemia COVID-19 wymusiła zmiany w wielu obszarach życia. Objęły one również placówki edukacyjne, które musiały dopasować się do nowej rzeczywistości. Studia marketingowe online nikogo już dziś nie dziwią. Polegają one na tym, że wykłady udostępniane są studentom w sieci po zalogowaniu na osobiste konto. Przybierają najczęściej formę filmów, choć mogą być to także różnego typu pliki audiowizualne. Naukę w sieci oferują zarówno prywatne, jak i państwowe uczelnie. Taka forma w obliczu panującej sytuacji pandemicznej jest zdecydowanie bezpieczniejsza, ale czy skuteczniejsza?
Zastanawiać może to, jaką jakość kształcenia otrzymamy decydując się na studia marketingowe online. Z jednej strony taka forma edukacji wydaje się mniej wartościowa z racji, że student nie ma bezpośredniego kontaktu z wykładowcami. Z drugiej, w domowym zaciszu łatwiej jest się skoncentrować niż na sali wykładowej w towarzystwie innych studentów. Wiele też zależy od własnych chęci i motywacji do nauki. Oczywiście nie można tu pominąć kwestii tego, jak urokliwe może być studenckie życie, którego nie da się w pełni zaznać przed ekranem komputera.
Tymczasem studia marketingowe online ograniczają możliwości nabywania wielu cennych, zarówno zawodowych, jak i czysto towarzyskich znajomości. Z drugiej strony jest to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą studiować w innym mieście, bowiem nie muszą tracić czasu na dojazdy lub wynajmować mieszkania.
Dyplom w Internecie. Studia marketingowe online alternatywą dla stacjonarnej nauki
Podobnie jak wiele innych kierunków, studiowanie marketingu w dobie pandemii stało się utrudnione. Ratunkiem stały się studia marketingowe online. Na pobieranie nauki za pośrednictwem sieci decyduje się coraz więcej młodych ludzi. Pojawia się tu jednak pewna wątpliwość związana z tym, czy uzyskany w ten sposób dyplom nie będzie miał mniejszej wartości. Przede wszystkim nie jest powiedziane, że potencjalny pracodawca będzie w ogóle pytał o tryb nauki.
Co więcej, studia marketingowe online z pewnością nie będą stanowiły czynnika dyskwalifikującego w firmach, które stawiają na pracowników nie tylko z dyplomem, ale również z doświadczeniem. Taka forma nauki pozwala je bowiem zdobyć. Generalnie nie można stwierdzić, że studia marketingowe online są mniej wartościowe, niż te realizowane w tradycyjnym trybie. Wszystko zależy bowiem od chęci i zaangażowania studenta, a to zawsze jest kwestią indywidualną.