Studia marketingowe – zaoczne czy dzienne?

Studia marketingowe – zaoczne czy dzienne?

Studia marketingowe są częstym wyborem młodych ludzi. Marketing można studiować na bardzo wielu uczelniach w Polsce. Kiedyś studia były wyznacznikiem poziomu wiedzy i umiejętności, dzisiaj wygląda to zupełnie inaczej. Od studiów zależało też wynagrodzenie i poziom stanowiska, dzisiaj wygląda to zupełnie inaczej, zdecydowana większość społeczeństwa posiada wykształcenie wyższe, które nie do końca odzwierciedla posiadane umiejętności. Mimo wszystko ważne jest, by wybrać kierunek studiów, który będzie nas interesował i jednocześnie zapewni godną przyszłość. W takim razie czy studia marketingowe to dobry wybór? Czy studiować je w trybie dziennym czy może zaocznym?

Studia marketingowe zaoczne czy dzienne

Czy warto studiować marketing?

Bardzo często młode osoby zadają sobie pytanie czy studia marketingowe będą dobrym rozwiązaniem i czy przyniosą im one dobre efekty w przyszłości. Na pewno trzeba powiedzieć, że w obecnym czasie marketing, szczególnie ten internetowy to bardzo ważny element prowadzenia biznesu. Przedsiębiorstwa potrzebują specjalistów, którzy pomogą im wyróżnić się na tle swojej konkurencji i pokazać się od jak najlepszej strony. Tutaj podkreślić trzeba, że posiadanie studiów z marketingu nie jest wystarczające, konieczna będzie też wiedza, a także umiejętności.

Studia marketingowe będą przynosiły jednak wiele korzyści, ponieważ dzięki nim można rozwijać się w danym obszarze oraz poznawać nowe techniki podejmowania działań promocyjnych. Osoba, która decyduje się na pracę w marketingu powinna być przygotowana na ciągły rozwój, a także duże zaangażowanie. Po studiach marketingowych można zacząć prowadzić własne przedsiębiorstwo lub zatrudnić się w agencji marketingowej, w której można pozyskać cenną wiedzę i doświadczenie. Wiele firm poszukuje właśnie osób po studiach, które są kreatywne, a ich głowa pełna jest nowych, ciekawych pomysłów.

Studia marketingowe – zaoczne czy dzienne?

Studia marketingowe można rozpocząć zarówno w trybie stacjonarnym jak i niestacjonarnym, oczywiście jedno i drugie rozwiązanie będzie miało swoje plusy i minusy. Jeżeli chodzi o studia stacjonarne to na pewno dużym plusem będzie tutaj większa ilość czasu jaką można poświęcić na naukę i poszerzanie swojej wiedzy w zakresie marketingu, a zajęcia odbywają się tylko w tygodniu, zazwyczaj w godzinach porannych bądź popołudniowych, weekendy są więc całkowicie wolne i można je wykorzystać w sposób jaki student chce. Studia zaoczne to sytuacja całkowicie odwrotna, zajęcia odbywają się w sobotę bądź niedzielę, natomiast cały tydzień jest do ich dyspozycji.

Osoby studiujące w trybie niestacjonarnym mają zdecydowanie więcej czasu na poszerzenie swojego doświadczenia zawodowego i od poniedziałku do piątku mogą oni pracować w danej branży. To rozwiązanie jest bardzo dobre, jeżeli chodzi o marketing, dzięki niemu student może łączyć zdobywanie doświadczenia, ze zdobywaniem wiedzy. W dzisiejszych czasach doświadczenie jest jednym z kluczowych elementów, które decyduje o znalezieniu pracy w przyszłości. Mimo tego, że rozwiązanie to jest trudniejsze, ponieważ połączenie pracy ze studiami to ciężki kawałek chleba, to jednak daje ono wymierne korzyści. Mimo wszystko podjęcie decyzji o tym czy studia będą w trybie zaocznym czy dziennym, zależy od preferencji studenta oraz od jego możliwości finansowych, ponieważ studia zaoczne najczęściej są studiami płatnymi.

czy warto iść na studia marketingowe

Studia marketingowe online

Jeszcze jednym rozwiązaniem, będzie studiowanie marketingu za pośrednictwem Internetu. Pandemia koronawirusa, która wybuchła w 2020 roku wprowadziła wiele zmian praktycznie w każdej branży. Dotyczy to również szkolnictwa wyższego, większość zajęć odbywała się całkowicie zdalnie bądź w trybie hybrydowym. Jeżeli chodzi o studiowanie marketingu online, to jest to jak najbardziej możliwe. W Polsce znaleźć można wiele uczelni, które oferują właśnie taki system kształcenia. Najczęściej będą to uczelnie prywatne.

Wybór jest naprawdę duży, studia marketingowe to dobre rozwiązanie dla osób, które są przekonane, że praca w branży marketingowej jest dla nich. Trzeba jednak liczyć się z tym, że wiąże się ona często z dynamiczną zmianą i koniecznością stałego rozwoju. Godziny pracy często są nietypowe. Marketingowcy, nie narzekają jednak na nudę, ponieważ realizowane przez nich projekty, zawsze muszą być rozpatrywane indywidualnie i dopasowane do potrzeb klienta.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *