Studiowanie marketingu w dobie pandemii

Studiowanie marketingu w dobie pandemii

Wiele osób utożsamia studia z poprawą pozycji na rynku pracy i znalezieniem satysfakcjonującego i dobrze płatnego stanowiska. Czy tak jest w przypadku każdego kierunku studiów? Zdecydowanie nie. Dlatego warto uważnie wybierać nie tylko poszczególne uczelnie, ale też określone typy i kierunki studiów. Czy marketing jest dobrym wyborem, szczególnie w czasie pandemii? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w naszym artykule. Przeczytaj koniecznie!

Czy marketing to przyszłościowe zajęcie?

Postęp technologiczny ma ogromny wpływ na całe nasze życie. Odgrywa wielką rolkę w kształtowaniu rynku pracy i rozwoju poszczególnych dziedzin. Nie inaczej jest w przypadku marketingu. Nie da się przeoczyć tego, jak w ostatnich latach zmieniało się podejście firm do promocji marki i sposobów pracowania nad wizerunkiem. Marketingowcy coraz chętniej sięgają po nowe technologie, nowoczesne narzędzia czy skupiają się na działaniach w sieci. Prawda jest taka, że ta branża nie narzeka na brak możliwości i niedostatek pracy. Jednak przyszłością jest tutaj digital. Wszelkie innowacje pojawiające się na rynku, ekspresowo adaptowane są na potrzeby marketingu. Co więcej, niejednokrotnie to właśnie one decydują o tym, czy dana firma uzyska przewagę nad konkurencją. Dodatkowym plusem jest fakt, że próg wejścia do branży marketingowej jest stosunkowo niski. Można zacząć od wyspecjalizowania się tylko w jednej dziedzinie. Dopiero później, wraz ze zdobywaniem doświadczenia, rozwijać swoje umiejętności także w innych formach promocji i reklamy.

Licencjackie, magisterskie, podyplomowe – jaki rodzaj studiów wybrać?

Obecnie wśród propozycji oferowanych przez uczelnie państwowe i prywatne, znajdziemy bardzo duży odsetek kierunków związanych z marketingiem. Wiele uniwersytetów oferuje naukę ukierunkowaną przede wszystkim na praktykę. Wykłady i ćwiczenia prowadzone są przez osoby na co dzień pracujące w branży. Jeśli ktoś jest zdecydowany na tę ścieżkę kariery, to świeżo po maturze dobrym wyborem będą studia licencjackie. Można wybrać się również wcześniej na jakieś szkolenie z marketingu. Pozwoli to przekonać się „z czym to się je” i upewnić się w swojej decyzji. Studia podyplomowe lub uzupełniające będą dobrym wyborem dla tych osób, które ukończyły wcześniej już inny kierunek. Pozwoli im to zdobyć odpowiednią wiedzę i zacząć rozwijać karierę w tej dziedzinie. Bez względu na formę, warto pamiętać o skontrolowaniu uczelni i kadry nauczycielskiej. To pozwoli nam się dowiedzieć, czego możemy się spodziewać i czy warto poświęcić swój czas na naukę w danym miejscu.

Czy pandemia to dobry moment na studiowanie marketingu?

Pandemia koronawirusa dotknęła każdą branżę bez wyjątku. Można powiedzieć, że wywróciła nasze życie do góry nogami. Częściowo znaleźliśmy się w zupełnie nowej rzeczywistości, w której musimy się odnaleźć. Zmieniło się również podejście do marketingu, jak i do samego nauczania i studiowania. Aktualnie uczelnie skupiają się na wykładach zdalnych lub nauce hybrydowej. Wybierając teraz studia marketingowe, warto postawić na te, które oferują najbardziej aktualną wiedzę związanej ze sposobami wykorzystania Internetu w marketingu. Zdobycie takich kompetencji praktycznie da gwarancję na znalezienie dobrego stanowiska po zakończeniu edukacji. Nawet jeśli pandemia się zakończy, to działania marketingowe dalej będą prowadzone na dużą skalę właśnie w sieci. Pewne zmiany, które nastąpiły, po prostu zmieniły funkcjonowanie branży i to się już nie zmieni.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *