Studia marketingowe cieszą się niesłabnącą popularnością, a praca w branży reklamowej wielu osobom jawi się jako spełnienie zawodowych marzeń. Jak, więc wybrać najlepszą uczelnię i czym kierować się wybierając studia marketingowe? Przygotowaliśmy kilka wskazówek.
Marketing to kierunek niezwykle różnorodny, łączący w sobie dziedziny humanistyczne i zajęcia dla osób posiadających analityczne umysły. Dlatego na etapie wyboru, powinniśmy zdawać sobie sprawę z tego, że podczas edukacji będziemy musieli się wykazać interdyscyplinarnością. Mnogość ofert prezentowanych przez poszczególne uczelnie może przyprawić o zawrót głowy i nie ma w tym nic dziwnego. Branża reklamowa jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków pracy, Jak dokonać właściwego wyboru studiów marketingowych?
Uczelnia mistrzów marketingu
Przede wszystkim zapoznajcie się z ofertą danej uczelni, sprawdźcie nazwiska wykładowców oraz siatkę zajęć. Wiadomo, że najlepiej byłoby mieć wykłady z autorytetami w dziedzinie marketingu. Warto więc poznać osiągnięcia dydaktyków proponowanych przez rozważany przez Was uniwersytet lub szkołę wyższą. Warto również przeanalizować rankingi uczelni i sprawdzić, jak oceniany jest poziom nauczania w interesującej nas placówce. Ważny aspektem są też możliwe specjalizacje, jeśli interesuje nas bardziej gałąź internetowa, dobrze byłoby znaleźć uczelnię, która oferuje taki profil kształcenia. Pamiętajmy też, że studia, szczególnie pierwszego stopnia są zazwyczaj dedykowane osobom niewiele wiedzącym o branży, więc pierwsze zajęcia mogą wydawać się banalne osobom z doświadczeniem.
A co jeśli nie studia marketingowe?
Dobrym rozwiązaniem mogą okazać się specjalistyczne kursy oferujące zakres wiedzy ze ściśle interesującej nas dziedziny. Taka forma edukacji może być, więc doskonałym sposobem na uzupełnienie wiedzy oraz zdobycie zupełnie nowych umiejętności i stosuje się ja często przez osoby pracujące w marketingu.